2015年7月5日 星期日

叩門信 之 sample


                   
這是在另一討論區download的,
請各位因應自己的需要稍作更改

XXX中學的XXX校長﹕
素聞 貴校校風淳樸,辦學嚴謹,懷作育英才之抱負,致力推動德、智、體、群四育。我仰慕 貴校的辦學理念, 貴校學生知書達禮,才藝兼備,教師教導有方,我十分欽佩。
我資質實屬不差,勤奮好學、平易近人。在學業方面,我成績優異,尤其在中、數兩科最為顯著,亦曾在這兩科目中獲得多項獎狀,例如,在中文散文獨誦取得優良的成績;另一方面,我對英文科最為感興趣,曾參加英語話劇、劍橋英文試高班等。
我不但專注成績,而且熱愛服務及經常參與課外活動,例如:戲劇班、公益少年團、少年警訊、校內風紀服務、小老師服務及義工服務等等。我將於明年九月升讀中學,冀盼能入讀貴校,接受全人教育。
隨函附上我就讀小學之成績單及個人資料,懇請察閱。如蒙貴校給予入讀機會,我定當勤奮向學,謹遵校長與老師之諄諄教誨,日後貢獻社會,為貴校爭光,以報悉心栽培之恩。
敬頌
家長
名字
XXXX年X月X日


Quote
We are writing to apply for an admission opportunity for our son, Tomxxxxxxx, to your good school. Tom is now studying in xxxxxxxPrimarySchool. Like most parents in Hong Kong, we are facing a challenge inselecting a suitable secondary school for our son. We have visited yourschool during the school open day in March. We are impressed by thestudents academic achievements & the confidence shown in theirdemonstration of the result of their hard work. Surprisingly, Tom, justa primary five student showed his interest in participating in thevarious games arranged by your students. When we left your school, Tomtold us that he has decided to try his best to get into ABC SecondarySchool.

From March till now, Tom has been working on his own initiative and hedid prove his desirability of becoming your student. Not only did heget a remarkable result for the school examination, he also managed toobtain a reference letter from his Principal. We therefore enclose hisschools academic reports and the said reference letter for yourconsideration and hope that you would return us with an applicationform and grant Tom an opportunity for interview.

Thank you for your kind attention and in case you need furtherinformation, please give us a call at 9999999(Father) or 96666666(Mother).
Unquote

沒有留言:

張貼留言